Rajzolunk, de kicsit másképp

Publikálva: 2016. március 4.

A vállalkozó szelleműek megtanulhatnak úgy rajzolni, mint a "nagyok" és még csak művészi képesség sem szükséges hozzá.

Legalábbis ezt állítják azon  kollégáink, akik a Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács által szervezett tanfolyamot végzik. Bizonyításként négy, a feladatra jelentkező fiatalkorú kezdte meg a rajzolást Takács Viktor reintegrációs tiszt kolléga vezényletével.

Fotó: BKKM Bv. Intézet

A foglakozáson a fogvatartottak bevezetőként megtudhatták, hogy ehhez  nincs szükség rajztudásra, kézügyességre. A jobb agyféltekés rajzolás során a kreatív jobb agyféltekét aktiváljuk, s ennek segítségével fényképről akár saját önarcképet is megrajzolhatjuk.

Fotó: BKKM Bv. Intézet

Felszínre kerül a mindenkiben lakozó művész, s a jobb agyféltekés rajztanfolyam elvégzése után bárki portréját el lehet készíteni.

Fotó: BKKM Bv. Intézet

A jobb agyféltekés rajzolás módszerét Betty Edwards dolgozta ki. Magyarországon először Kristen Ward és Deby Doloff oktatta. A rajzolás (a jobb agyféltekés rajzolás is) mindenki által elsajátítható képesség ugyanúgy, mint az olvasás vagy a vezetés. Itt nincs szükség rajztudásra, kézügyességre. Aki el tud kapni egy labdát, vagy be tud fűzni egy tűt, az el tudja végezni a jobb agyféltekés rajztanfolyamot is.

Fotó: BKKM Bv. Intézet

A két agyfélteke más-más módon dolgozza fel a külvilágból származó információkat. Errre épít a jobb agyféltekés rajzolás. A jobb félteke nonverbálisan, vizuálisan, holisztikusan. A bal verbálisan, logikusan. A jobb a kreatív, vagyis szereti az új, még sosem látott, hallott dolgokat. A bal a racionális, azaz a régi, megszokott tanulási módot részesíti előnyben. A jobb az idealista, a filozófus, a művész, a feltaláló. A boldogság, a megelégedettség érzés, a hit, a vallás, a képzelőerő is itt lakozik. A jelennek él. A bal a földön jár. Ő a könyvelő, a mérnök, a művészetet nem élvezi, hanem elemzi. Erre alapul a jobb agyféltekés rajzolás módszere. A két félteke így alakítja ki személyiségünket. Hol az egyik, hol a másik végzi el az adott feladatot, olykor egymást gátolják vagy segítik.

A fogvatartottak az elméleti bevezető után nekikezdtek a munkának.

Fotó: BKKM Bv. Intézet

 

 

 

 

 

A tanulás már elkezdődött, a kezdeti lépések a fényképeken láthatóak.

Menü

Büntetés-végrehajtási Szervezet

Toborzás

Állampusztai Országos Bv. Intézet

Bács-Kiskun Megyei Bv. Intézet

Balassagyarmati Fegyház és Börtön

Baranya Megyei Bv. Intézet

Békés Megyei Bv. Intézet

Borsod-Abaúj-Zemplén Megyei Bv. Intézet

Budapesti Fegyház és Börtön

Fiatalkorúak Bv. Intézete

Fővárosi Bv. Intézet

Győr-Moson-Sopron Megyei Bv. Intézet

Hajdú-Bihar Megyei Bv. Intézet

Heves Megyei Bv. Intézet

Jász-Nagykun-Szolnok Megyei Bv. Intézet

Kalocsai Fegyház és Börtön

Közép-dunántúli Országos Bv. Intézet

Márianosztrai Fegyház és Börtön

Pálhalmai Országos Bv. Intézet

Sátoraljaújhelyi Fegyház és Börtön

Somogy Megyei Büntetés-végrehajtási Intézet

Sopronkőhidai Fegyház és Börtön

Szabolcs-Szatmár-Bereg Megyei Bv. Intézet

Szegedi Fegyház és Börtön

Szombathelyi Országos Bv. Intézet

Tiszalöki Országos Bv. Intézet

Tolna Megyei Bv. Intézet

Tököli Országos Bv. Intézet

Váci Fegyház és Börtön

Veszprém Megyei Bv. Intézet

Zala Megyei Bv. Intézet

Büntetés-végrehajtási Szervezet Oktatási, Továbbképzési és Rehabilitációs Központja

Büntetés-végrehajtás Központi Kórház

Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézet

NKE Rendészettudományi Kar Büntetés-végrehajtási Tanszék

Börtönmúzeum

TÁMOP 5.6.3 kiemelt projekt

EFOP 1.3.3. kiemelt projekt

Navigáció