2016 szeptemberében indult útjára a szakácsok képzése Sopronkőhidán. Az oktató séfek szerint a képzés gyakorlati részében elkészített ételeket bárhol nyugodt szívvel feltálalhatnák a vendégek előtt.
Befejeződött az első félév vizsgaidőszaka az iskolarendszerű szakács szakképzésben részt vevő 31 fogvatartott számára. A leendő szakácsok az élelmiszer- és ételkészítési ismeretek mellett sikeresen számoltak be írásban a foglalkoztatás és vendéglátó gazdálkodási ismeretek tantárgyakból is.
A két csoportban tanuló fogvatartottak a legnagyobb izgalommal az ételkészítés gyakorlati vizsgáját várták, ahol 2 óra állt rendelkezésükre, hogy minimum 3 adagban elkészítsék a feladatul kapott ételsorokat. Nem volt hiába a szeptemberben induló oktatás heti 8 órás gyakorlati képzése, mert a levesek betéttel, a köretek, a főzelékek feltéttel, vagy a kiegészítő saláták, az egyszerű tésztaételek, a meleg és hideg előételek, a főételek rendben és időre elkészültek, a munkaterv összeállításától kezdve a tálalásig. A végeredményt a vendéglátásban sokszor az ízélmény szubjektivitása miatt eltérően értékelik, de a korszerű konyhatechnológia alkalmazása, a nyersanyag-felhasználás gazdaságossága, a munkahely folyamatos tisztántartása, és a balesetvédelmi előírások betartása már konkrétan osztályozható.
Az egyszerű puliszkától a tócsnin és a pomme duchesse-n (hercegnő burgonya) át a krokettig, vagy a zöldborsó főzeléktől a tökfőzelékig a feladatok megoldása a receptismereten múlt. A pontos mértékkel meghatározott, vagy olykor csak eltalált alapanyagok miatt sikerülhetett jól a langalló (kenyérlángos) és a pizza tésztája, míg az időérzéken múlt a marhahúsleves, gulyásleves és a tejfölös gombaleves minősége.
A szakácstanulók börtön szlengjébe már beépültek új szakkifejezések is, mint a "jól lestaubollak" (liszt szórás), nem "úszod meg a legírozást" (sűrítés tojássárgájával), "el leszel posírozva" (alacsonyabb hőmérsékletű főzés), és nem mindegy, hogy "szórakozol, vagy szotírozol" (kevés zsiradékon való sütés).
Az osztályzatokon túl a gyakorlati vizsgák legfőbb motiváló ereje volt, hogy az elítélt szakácstanulók megkóstolhatták, sőt megehették egymás kitálalt „tételeit”.