Jobb agyféltekés rajztanfolyamokat indítottak a Kalocsai Fegyház és Börtön reintegrációs tisztjei. A három csoportban tizenöt fogvatartott tanulja a Betty Edwards által kitalált módszer segítségével a rajzolást.

A Nemzeti Bűnmegelőzési Tanács, valamint a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága szervezésében vehettek részt munkatársaink a jobb agyféltekés rajztanfolyamon, az ott elsajátítottakat adják tovább a fogvatartottaknak.

 Forrás: Kalocsai Fegyház és Börtön

Forrás: Kalocsai Fegyház és Börtön

A módszer kitalálója Betty Edwards, aki a rajztanítást a hagyományoktól eltérő módon kezdte el oktatni. Alapelve, hogy a rajzolás egy alapkészség, amely a szélek, terek, viszonyok, fények és árnyékok valamint a teljesség észlelésén alapul.

Forrás: Kalocsai Fegyház és Börtön

Forrás: Kalocsai Fegyház és Börtön

A rajzfeladatok végrehajtása során nem csak a fogvatartottak rajztudása, hanem személyiségük is fejlődik.
Nem csak az a cél, hogy a kép amit elkészítenek tökéletes, hibátlan legyen, sokkal fontosabb az odáig vezető út, amelyben a fogvatartottak is megtanulják mi az a türelem, megváltozik látásmódjuk, valamint a dolgokhoz való hozzáállásuk is. Önbizalmuk, önértékelésük a tematikában megadott feladatok végrehajtása során pozitív irányban változik, fejlődik.

Forrás: Kalocsai Fegyház és Börtön

Forrás: Kalocsai Fegyház és Börtön

A rajz a legkorábbi kommunikációs eszköz, mellyel már az ősember is barlangrajzok formájában kifejezte érzéseit, vágyait.
A rajz oda-vissza kommunikáció, egyrészt megmutatja mi az ami számunkra fontos és alkotásunkkal ki akarunk fejezni, másrészt személyiségünkről is rengeteg információt hordoz. Fontos, hogy a rajzolás önmagában is élmény, kikapcsol, függetlenül attól, hogy a végeredmény szép vagy csúnya.
A tanfolyam célja a fogvatartottak rajzolás közbeni fejlődése, mind az önismeret, mind a személyiségfejlesztés terén.